7 травня 2025 року в межах обласної науково-практичної інтернет-конференції «Дистанційна освіта: ефективність, технології, майбутнє» відбулася засідання секції  «Диджиталізація підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності: виклики та можливості». Захід організовано Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти й Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області.

До участі в роботі секції долучилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти Луганщини. Учасники обговорили актуальні питання цифрової трансформації в системі професійної підготовки. Під час роботи представлено низку змістовних доповідей, які висвітлювали практичні підходи, інноваційні рішення й перспективи впровадження цифрових інструментів в освітній процес.

Зокрема, було розглянуто:

  • виклики та можливості цифровізації професійної освіти,
  • роль центрів кар’єри у цифровому середовищі,
  • використання VR/AR технологій і ШІ в дистанційному навчанні,
  • досвід майстрів виробничого навчання в упровадженні диджитал-інструментів,
  • новітні форми й методи професійно-практичної підготовки онлайн.

Секція стала майданчиком для обміну досвідом, ідеями й натхненням до впровадження сучасних технологій в освітній процес.

Посилання на відеозапис.https://youtu.be/C3ECJx7UTAg

6 травня 2025 року за ініціативи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області та підтримки Інституту професійної освіти НАПН України відбувся Всеукраїнський вебінар, присвячений використанню штучного інтелекту в професійній освіті.

Захід, що об’єднав понад 100 учасників із різних регіонів України, став важливим майданчиком для обговорення інноваційних підходів до впровадження технологій штучного інтелекту в систему професійної освіти. Протягом трьох годин провідні експерти та практики освітньої галузі ділилися своїм досвідом, представляли кращі напрацювання й обговорювали стратегії використання ШІ для підвищення якості професійної підготовки.

Модерувала захід Ольга Чадюк, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області, яка забезпечила конструктивний діалог між доповідачами й учасниками.

Ключові спікери вебінару:

Олена ТІТОВА, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка відділу фахової передвищої освіти Інституту професійної освіти НАПН України;

Тетяна ПІДДУБНЯК, викладачка Вищого професійного училища № 41 м. Тульчина;

Роман СИДОРЕНКО, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернігівській області;

Ірина СМИРНОВА, методистка Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області;

Олеся ТРИСТАН, викладач-методист Регіонального центру професійно-технічної освіти №1 м. Кременчука;

Анна ТКАЧОВА, викладачка іноземної мови та зарубіжної літератури Вищого професійного училища № 92 м. Сєвєродонецька;

Наталія ГОРДІЄНКО, методистка, викладачка української мови і літератури Державного навчального закладу «Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти»;

Людмила ГРАНАТЮК, викладачка інформатики Вищого професійного гірничо-будівельного училища;

Олексій ВОРОНКІН, викладач інформаційних технологій та інформатики Державного навчального закладу «Сєвєродонецький професійний ліцей»;

Валентина БЕЗНОСЮК, викладачка інформатики та технології Державного навчального закладу «Благовіщенський професійний ліцей»;

Олена ШАЙНЮК, викладачка спеціальних дисциплін з професії «Кравець» та практична психологиня Державного навчального закладу «Ковельський центр професійно-технічної освіти».

Учасники вебінару високо оцінили актуальність представлених матеріалів і практичну спрямованість педагогічних інновацій. Під час заходу визначено ключові напрямки впровадження штучного інтелекту в професійну освіту, обговорено наявні виклики та шляхи їх подолання, а також сформовано рекомендації щодо системного використання ШІ для підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів.

Сьогоднішній вебінар став важливим кроком до формування нової освітньої парадигми, де штучний інтелект є не загрозою, а потужним інструментом для вдосконалення освітнього процесу та підготовки конкурентоспроможних фахівців.

Всеукраїнський вебінар доступний для перегляду за посиланням: https://youtu.be/_AiUhRqkGBk

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Луганській області з гордістю повідомляє про визначне досягнення наших здобувачів освіти у IV (підсумковому) етапі XXIV Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості.

Переможцями престижного всеукраїнського змагання стали:

- номінація «Література» Руслан САЛОВ, здобувач освіти Відокремленого підрозділу «Регіональний центр професійної освіти Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (під керівництвом викладачки Ольги БАРЗИЛОВИЧ);

- номінація «Історія України і державотворення» Віталіна МІРОЧНИК, здобувачка освіти Державного професійно-технічного навчального закладу «Привільський професійний ліцей» (під керівництвом викладачки Віри БРИКОВОЇ).

Творчі роботи наших переможців отримали гідні оцінки журі та видзначені серед сотень інших конкурсних робіт з усієї України. Ця перемога є результатом наполегливої праці, творчого підходу та високого професіоналізму як самих учасників, так і їхніх талановитих наставників.

30 квітня 2025 року відбулося планове засідання регіональної творчої групи, присвячене реалізації завдань проєкту з розвитку обласної мережі центрів розвитку кар’єри.

Учасники обговорили поточний стан виконання ключових етапів проєкту, включаючи розробку матеріалів, налагодження співпраці із стейкхолдлерами й підготовку до майбутніх тренінгів для консультантів центрів.

Особливу увагу  приділено питанням ефективного залучення цільової аудиторії до послуг центрів і розширенню партнерської мережі з бізнес-спільнотою.

За підсумками засідання затверджено графік подальших заходів і визначено відповідальних за кожний напрямок роботи.

22-23 квітня 2025 року в рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту на регіональному рівні за темою «Цифрова трансформація діяльності центрів кар’єри закладів професійної (професійно-технічної) освіти» відбулись онлайн-зустрічі робочих регіональних групи з науковими консультантами та координаторами експериментальної роботи Інституту професійної освіти НАПН України.

Основними питаннями, які було розглянуто, стали: структурування майбутнього електронного ресурсу та обговорення інформаційного контенти, планування роботи та розподіл обов’язків між учасниками груп. Науковцями надано багато корисних порад та рекомендацій для подальшої реалізації проєктних завдань.

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області  17 квітня 2025 року в онлайн-режимі відбувся обласний вебінар для педагогічних працівників ЗП(ПТ)О на тему «Розвиток критичного читання та академічного письма: практичні стратегії формування комунікативної компетентності».

Метою заходу стало ознайомлення учасників із сучасними підходами до формування навичок критичного аналізу текстів та академічного письма; представлення ефективних методик і технологій для розвитку комунікативної компетентності здобувачів освіти; обговорення актуальних викликів в освітньому процесі й пошук інноваційних рішень для впровадження критичного мислення в освітню практику, обмін досвідом між педагогами щодо використання інтерактивних і цифрових інструментів для навчання критичного читання та письма.

Під час вебінару обговорено значення критичного читання та академічного письма в умовах інформаційного суспільства, презентовано методичні прийоми для формування цих навичок у здобувачів освіти, акцентовано на міждисциплінарному підході й важливості автентичного контексту в освітньому процесі.

Учасники заходу отримали змогу ознайомитися з реальними прикладами та попрактикуватися у практичних вправах.

Спікери поділися власними напрацюваннями та освітніми кейсами:

- Ольга ЧАДЮК, методистка Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області, виступила із доповіддю «Інтеграція навичок критичного читання у процес академічного письма: міждисциплінарний підхід до формування комунікативної грамотності» (https://www.canva.com/design/DAGk34oLS9M/w3M-GhCns5eSdLt0k0SIxw/edit?utm_content=DAGk34oLS9M&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton);

- Вікторія ДОРОХІНА, методистка Державного професійно-технічного навчального закладу «Привільський професійний ліцей», зосередила увагу на темі «Формування критичного читача через художню літературу: методика діалогу з текстом» (https://docs.google.com/presentation/d/1nYHyIuovvOlGcQWqzL_coqQJtUnrA9ld/edit?usp=sharing&ouid=100113187342527586928&rtpof=true&sd=true);

- Ольга БАРЗИЛОВИЧ, викладачка Відокремленого підрозділу «Регіональний центр професійної освіти Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», розкрила тему «Від простого есе до наукової роботи: стратегії поступового формування академічної грамотності» (https://www.canva.com/design/DAGksArgspA/TXBe6nZlRdeyO0TIy-NTgA/edit?utm_content=DAGksArgspA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton).

Захід став відкритим простором для професійного спілкування, обміну ідеями та пошуку ефективних шляхів розвитку комунікативної грамотності в учнівської молоді.

Обласний вебінар доступний для перегляду за таким посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=-libcfGoNbE.

10 квітня 2025 року досвід професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області було представлено під час Всеукраїнського науково-практичного семінару НМЦ ПТО у Дніпропетровській області для педагогічних працівників закладів П(ПТ)О «Актуальні питання професійної підготовки кваліфікованих робітників у закладах П(ПТ)О України».

Основними напрямками роботи визначено:

  1. Інновації в освітньому процесі закладу П(ПТ)О
  2. Підготовка кваліфікованих кадрів для ринку праці
  3. Міжнародне співробітництво, обмін досвідом, соціальне партнерство

Луганщина стала учасницею першого блоку «Інновації в освітньому процесі закладу П(ПТ)О» та представила досвід цифрової трансформації професійної освіти на базі регіонального закладу.

Під час виступу було акцентовано увагу на ефективному використанні цифрових сервісів, спеціалізованих електронних навчальних платформ, інтерактивних засобів навчання та технологій доповненої реальності (AR) у підготовці кваліфікованих робітників. Учасники семінару ознайомилися з практичними кейсами впровадження змішаного та дистанційного навчання, організацією освітнього процесу в умовах викликів сьогодення та прикладами партнерської взаємодії з роботодавцями через цифрові інструменти.

Доповідь викликала зацікавлення серед присутніх педагогів та стала поштовхом до обговорення можливостей масштабування позитивного досвіду на інші регіони.

Участь Луганщини в котрий раз підтверджує високий рівень професійної майстерності педагогічних працівників та відкритість до інновацій, спрямованих на підвищення якості підготовки майбутніх фахівців.